Kalendarz

2024

Wrzesień

Prawykonanie utworu na Międzynarodowym 67. Festiwalu Muzyki Współczesnej "Warszawska Jesień"

23.09.2024

Prawykonanie utworu Cztery korzenie wszechrzeczy na zespół
Wykonawcy: European Workshop for Contemporary Music
Dyrygent: Rüdiger Bohn
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego, Warszawa

Dowiedz się więcej

Premiera spektaklu "Ja, Hamlet" w reżyserii Anny Wieczorek

27.09.2024

Premiera spektaklu Ja, Hamlet
reżyseria: Anna Wieczorek
muzyka: Magdalena Gorwa
Opolski Teatr Lalki i Aktora

Dowiedz się więcej

Główny bohater dramatu Szekspira wraca do domu. Wraca do domu, w którym niby wszystko jest takie jak kiedyś, a jednak inne. Ojciec nie żyje. Matka wyszła za jego wuja, ukochana Ofelia – nie jest już tą samą Ofelią, którą pozostawił przed wyjazdem młody Hamlet. Jak gdyby tego było mało – Duch zmarłego ojca donosi o swoim morderstwie i domaga się zemsty. Przed młodym człowiekiem wracającym ze studiów w Wittenberdze, stawiane są kolejne zadania/role do wypełnienia. Albo pomści ojca – i stanie się mordercą – zaprzepaszczając tym samym wszystkie humanistyczne ideały, które wpojono mu w czasie studiów, albo stanie się potulną marionetką w rękach stryja.

Październik

Pokaz spektaklu "eSki", reż. Marty Wiśniewskiej w Chorzowie​

01.10.2024

fot. Justyna Żądło

Pokaz spektaklu eSki podczas Festiwalu X-lecia Teatru im. Stefana Batorego bliskie/dalekie
reżyseria: Marta Wiśniewska
muzyka: Magdalena Gorwa
Sztygarka, Chorzów

Dowiedz się więcej

Głównym tematem spektaklu jest ciało w skoliozie. Scenariusz powstał na podstawie rozmów z kobietami posiadającymi skrzywienie boczne kręgosłupa, a także z innymi osobami, które również są pośrednio zaangażowane w ich terapię – z rodzicami, lekarzami, fizjoterapeutami.

Choć historie związane ze skoliozą bohaterek mają różne oblicza, tak samo jak różne są ich skrzywienia, można odnaleźć w ich opowieściach wspólne elementy. Dotyczą one zarówno procesów terapeutycznych, jak i odczuć i emocji związanych z doświadczaniem ciała w skoliozie. Garb noszony na plecach bohaterek to w spektaklu metafora ciężaru doświadczeń związanego z chorowaniem.

Choć słowa dotyczą konkretnie ciała w skoliozie, spektakl opowiada o ciele w ogóle – o uniwersalnej formie, w którą każdy i każda z nas jest „spakowany”, i z którą każdy i każda z nas musi się mierzyć, bez możliwości wyboru. 

Listopad

Premiera spektaklu "Maria Skłodowska-Curie w mowie obronnej"

Więcej informacji już wkrótce