Muzyka teatralna

2023

Sposób na Alcybiadesa

„Sposób na Alcybiadesa” to książka zabawna, ale i przewrotna, o czym świadczy już samo przezwisko goga Misiaka („Niech Wam się nie zdaje, iż wystarczy być moim uczniem, aby nabyć mądrości. Alcybiades też był uczniem Sokratesa, a jednak pozostał lekkomyślny i zepsuty.”)

Zachwyt nad książką został przekuty w muzyczny spektakl, który prowokuje do rozmowy o rzeczywistości szkolnej, pierwszych przyjaźniach i lojalności, a który nie stroni przy tym od dużej dawki humoru. Nauka i humor – trzon twórczości Edmunda Niziurskiego i cel Teatru Aczemu.

Dowiedz się więcej

Reżyseria: Małgorzata Pilczuk oraz Dominik Fraj
Muzyka: Magdalena Gorwa
Teatr Aczemu

Czerwony Kapturek

„Czerwony Kapturek” jest klasyczną baśnią znaną w różnych wersjach w wielu zakątkach świata. Wersja teatru Aczemu łączy kilka znanych w tej szerokości geograficznej wariantów i przypomina najbardziej znane, Charlesa Perrault, braci Grimm i wykorzystuje w piosenkach wierszowaną bajkę Jana Brzechwy, o tym samym tytule.

Spektakl Teatru Aczemu to opowieść o odwadze, samodzielności, stawianiu granic i ekologii w zabawnej, dla dużych i małych, widzów odsłonie.

Dowiedz się więcej

Reżyseria: Małgorzata Pilczuk oraz Dominik Fraj
Muzyka: Magdalena Gorwa
Teatr Aczemu

Troja. Wojny nie będzie!

Kasandra – główna bohaterka dramatu – przywołuje kolejnych bohaterów mitu trojańskiego (m.in. Helenę, Menelaosa, Agamemnona, Achillesa, Priama, Hekabe), chcąc rozliczyć ich z tego co zrobili, by uniknąć wojny. Próbuje opowiedzieć, jak było naprawdę. Ale co dziś znaczy prawda i kto decyduje, co nią jest? Jak o wojnie opowiadać? Czy język antycznego eposu jest wystarczający? Czy „piękno wojny”, o którym pisze Homer, zasługuje jeszcze na uwagę?

Dowiedz się więcej

Reżyseria: Anna Wieczorek
Muzyka: Magdalena Gorwa
Opolski Teatr Lalki i Aktora

Mój teatr jest tam gdzie JA

„Mój teatr jest tam gdzie ja” to interaktywny spektakl stworzony z myślą o małym ale także większym widzu, opowiadający o sile marzeń. Główna bohaterka Joanna, kelnerka z potrzeby, artystka z wyboru, wciąga przybyłych gości w swój tajny plan – przy ich współudziale chce namówić właściciela kawiarni – Krzysztofa aby otworzył w kawiarni teatr i… występował razem z nią. W tym celu przebiera się i wymyśla historie do których odgrywania namawia Krzysztofa.

Dowiedz się więcej

Reżyseria: Magdalena Młynarczyk
Muzyka: Magdalena Gorwa
Teatr Guliwer w Warszawie

2022

Bliskie ballady i dalekie romanse

„Bliskie ballady i dalekie romanse” to projekt, którego celem jest stworzenie współczesnych wersji „Ballad i romansów” Mickiewicza. Scenariusz spektaklu powstał w oparciu o cztery utwory: „Romantyczność”, „Lilie”, „Świteź”, „Dudarz” oraz rozmowy z mieszkańcami kilku polskich województw.

Dowiedz się więcej

Reżyseria: Anna Wieczorek, Marta Wiśniewska, Jakub Tabisz
Muzyka: Magdalena Gorwa
Instytut im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu

Regał ostatnich tchnień

Historia o próbie odpuszczenia i pogodzenia. O matce i córce, które nie mogły się spotkać. I o ciotce, która nie mogła przez to odejść. Spektakl inspirowany książką Aglai Veteranyi „Regał ostatnich tchnień”. Hiszpańska muzyka. Rumuńskie pieśni. Modlitwy o duszach. Tańce przywołujące zmarłych.

„Kiedyś” i „Teraz”
W tym samym czasie,
w tym samym domu

Dowiedz się więcej

Reżyseria: Magdalena Młynarczyk
Muzyka: Magdalena Gorwa
Akademia Sztuk Teatralnych  we Wrocławiu

Chodź na słówko

Wybrakowane, niepotrzebne, nieszczęśliwe! Tak właśnie czują się słowa: Kula i Toperz. Wolałyby być Kurą i Nietoperzem, ewentualnie Taktoperzem. Niestety, niepoprawne brzmienie otrzymały od pewnej małej dziewczynki, która nie nauczyła się jeszcze dobrze mówić. I tak już zostało.

Sztuka Maliny Prześlugi to nie tylko dowcipna i zaskakująca zabawa słowami, ale również tekst o poszukiwaniu własnej tożsamości i akceptacji siebie.

Dowiedz się więcej

Reżyseria: Robert Traczyk
Muzyka: Magdalena Gorwa
Teatr Lalki i Aktora „Kubuś” im. Stefana Karskiego w Kielcach

2021

Słowik

Przedstawienie „Słowik” jest poruszającą bajkową opowieścią o chińskim cesarzu, który pod wpływem wspaniałego śpiewu tytułowego słowika przechodzi przemianę z surowego i krytycznego władcy w człowieka słuchającego głosu swojego serca, zdobywającego uznanie w oczach poddanych i szczęśliwego dzięki mocy przyjaźni.
 

Reżyseria: Magdalena Młynarczyk
Muzyka: Magdalena Gorwa
Akademia Sztuk Teatralnych, Wrocław

eSki

Głównym tematem spektaklu jest ciało w skoliozie. Scenariusz powstał na podstawie rozmów z kobietami posiadającymi skrzywienie boczne kręgosłupa, a także z innymi osobami, które również są pośrednio zaangażowane w ich terapię – z rodzicami, lekarzami, fizjoterapeutami. Choć historie związane ze skoliozą bohaterek mają różne oblicza, tak samo jak różne są ich skrzywienia, można odnaleźć w ich opowieściach wspólne elementy. Dotyczą one zarówno procesów terapeutycznych, jak i odczuć i emocji związanych z doświadczaniem ciała w skoliozie. Garb noszony na plecach bohaterek to w spektaklu metafora ciężaru doświadczeń związanego z chorowaniem. Choć słowa dotyczą konkretnie ciała w skoliozie, spektakl opowiada o ciele w ogóle – o uniwersalnej formie, w którą każdy i każda z nas jest „spakowany”, i z którą każdy i każda z nas musi się mierzyć, bez możliwości wyboru.

Dowiedz się więcej

Reżyseria: Marta Wiśniewska
Muzyka: Magdalena Gorwa
Instytut im. J. Grotowskiego, Wrocław

Uciec od rozpaczy

Monodram „Uciec od rozpaczy. Życie romantyczne zamknięte w monodramie” to spektakl oparty na literaturze romantycznej, stworzony przez artystów młodego pokolenia. Jest to próba prześledzenia najciekawszych i najistotniejszych znaczeniowo dla późniejszej kultury motywów występujących w epoce, która na zawsze zapisała się w tożsamości narodowej Polaków. Jednocześnie twórcy stawiają sobie za cel przede wszystkim udowodnienie tezy, iż pomimo bardzo wyraźnych kontekstów historyczno-politycznych można tę literaturę czytać dziś uniwersalnie, poszukując tam nie tylko coraz to nowych nawiązań do sytuacji narodu polskiego w pierwszej połowie XIX wieku, ale przede wszystkim człowieka.

Dowiedz się więcej

Reżyseria: Anna Wieczorek i Dorota Bator
Muzyka: Magdalena Gorwa
Opolski Teatr Lalki i Aktora

2020

Amazon Burns

Bohaterkami są dwie pracownice pewnego internetowego giganta, które w przerwie na papierosa marzą o lepszym życiu, miłości, szczęściu, czy po prostu o bogatym facecie, który wszystko zmieni. W tle płonie Amazonia, świat się kończy.

Dowiedz się więcej

Reżyseria: Przemysław Wojcieszek i Rober Traczyk
Muzyka: Magdalena Gorwa
Impart, Wrocław

Kiedy jesteś pomiędzy wodą a lwem morskim...uciekaj!

SŁUCHOWISKO DOKUMENTALNE

Reżyseria: Dorota Bator
Muzyka: Magdalena Gorwa
Realizacja nagrań i mix: Kamil Biedrzycki.
Nagrania zrealizowanie w unIQ Studio

Histor(ja)

Scenariusz oparty jest na spisanych rozmowach z bajarzami, opowiadaczami i ludźmi zajmującymi się baśniami w Polsce. Bazuje na opowieści o utracie, która koresponduje z prawdziwymi wydarzeniami z życia jednej z bohaterek przedstawienia. Spektakl łączy teatr dokumentalny z teatrem formy.

Dowiedz się więcej

Reżyseria: Dorota Bator
Warstwa muzyczna: Teresa Kowalik, Piotr Starczak, Filip Turkowski
Konsultacje muzyczne: Magdalena Gorwa
Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocław

Udając ofiarę

Wala to chłopak nieco inny, niż reszta. Grzeczna koszula i bejsbolówka są tylko przykrywką dla jego przesterowanej wrażliwości. Kiedy patrzy na innych ludzi, widzi w nich kłamstwo i obłudę. Kiedy patrzy na matkę, widzi bezlitosnego mordercę o dwóch twarzach, a stryj to spiskowiec o wrażliwości pierwotniaka. Na co dzień, Wala rozmawia z duchem pewnego marynarza i odgrywa ofiary zbrodni w policyjnych dochodzeniach. Ot, praca, jak każda inna. Ten świat musi być zakłamany i groteskowy do bólu. Ktoś tutaj musi zginąć.

Dowiedz się więcej

Reżyseria: Krzysztof Dracz i Teo Dumski
Muzyka: Magdalena Gorwa
Akademia Sztuk Teatralnych, Wrocław

Dlaczego dziecko gotuje się w mamałydze?

Temat spektaklu to depresja dziecięca i młodzieńcza. Bohaterka, wychowana w cyrku przez uchodźców z Rumunii, wspomina najważniejsze dla siebie osoby i chwile swego życia. Widzimy ją, gdy stojąc na krawędzi, gotowa do skoku, rozpoczyna retrospekcję, szuka czegoś, co mogłoby oddalić ją od tragicznych dla niej decyzji.

Dowiedz się więcej

Reżyseria: Marta Wiśniewska
Muzyka: Magdalena Gorwa
Akademia Sztuk Teatralnych, Wrocław

2019

Chłopcy z Placu Broni

Dzieciństwo, pierwsze przyjaźnie, zabawy, niezwykłe przygody… Odwaga, zaangażowanie we wspólną sprawę, zaufanie… Nauka o tym, czym jest honor, sprawiedliwość, szacunek… Trudy, wspólne troski, moment zderzenia ideałów z rzeczywistością… Trudno jednoznacznie stwierdzić, o czym przede wszystkim jest znakomita powieść Ferenca Molnara. I chyba właśnie to stanowi o jej jakości.

Zachwyt został przekuty w muzyczny spektakl, który prowokuje do rozmowy. Niejednej.

Dowiedz się więcej

Reżyseria: Małgorzata Pilczuk
Muzyka: Magdalena Gorwa
Teatr Aczemu

Kot w butach

Klasyczna literatura piękna, humor i kunszt językowy Jana Brzechwy, nasza wyobraźnia… To wszystko sprawiło, że powstał muzyczny spektakl o przyjaźni, wierze we własne siły, pogodzie ducha i, a jakże, o miłości, oczywiście.

Idealne warunki do tego, by wyruszyć z najmłodszymi w podróż w odkrywanie świata, także świata teatru.

Dowiedz się więcej

Reżyseria: Małgorzata Pilczuk oraz Dominik Fraj
Muzyka: Magdalena Gorwa
Teatr Aczemu

5 Kobiet Boga

Pięć niezwykłych kobiet. Ladacznica, Czarownica, Święta, Głupia Gęś i Matka. Pięć historii, które łączy jeden wspólny mianownik – wina, która przesądza o wszystkim. Pięć szablonów, które przetrwały w naszym języku, naszej kulturze i niejednokrotnie warunkują nasz sposób myślenia. Z drugiej strony, pryzmat historii to nie wszystko, bo świat nie stoi w miejscu, lecz biegnie w szaleńczym tempie. W dobie postępu świadomości, kiedy wiemy sami o sobie więcej niż kiedykolwiek wcześniej, znajduje się coraz więcej przestrzeni do kolejnych rozważań. Bo im więcej wiesz, tym więcej jeszcze musisz się dowiedzieć. To nie jest spektakl o feminizmie. To nie jest spektakl o religii. To jest spektakl o tym co pomiędzy.

Dowiedz się więcej

Reżyseria: Katarzyna Hora
Muzyka: Magdalena Gorwa
Teatr im. Stanisława Batorego

Obcy w lesie

ajka zwierzęca, opowiadająca o strachu przed nieznanym. Bohaterowie to mieszkańcy lasu, którym po kolei przytrafiają się różne nieszczęścia: Niedźwiedź nie umie znaleźć miodu, Pani Zięba gubi jedno pisklątko, a mieszkanie Dzików, w podejrzanych okolicznościach, zostaje zniszczone. Główne postacie, dwie małe, zwinne wiewiórki, niczym detektywi, udają się na poszukiwania sprawców. Szybko jednak wysnuwają teorię, że za wszystkimi nieszczęściami, stoi nowy leśny przybysz… OBCY! Nikt go jeszcze nie widział, nikt z nim jeszcze nie rozmawiał, właściwie nie wiadomo do końca jak wygląda, ale to na pewno właśnie on! Mieszkańcy lasu bardzo szybko, posługując się mechanizmem plotki, znajdują w gościu źródło wszystkich przewinień. W inscenizacji wykorzystuję materiał jako zmienną formę lasu. Postaci to lalki hybrydowe, w prowadzeniu których aktorzy traktują swoje ciało jako przedłużenie zarówno lalki jak i przestrzeni.

Dowiedz się więcej

Reżyseria: Marta Wiśniewska
Muzyka: Magdalena Gorwa
Akademia Sztuk Teatralnych, Wrocław

2018

Sąsiadki

Na podstawie dramatu “Szpak Fryderyk” autorstwa Rudolfa Herfurtnera

Dowiedz się więcej

Reżyseria: Dorota Bator
Muzyka: Magdalena Gorwa
Akademia Sztuk Teatralnych, Wrocław

Zamknij oczy

Reżyseria: Anna Pawelska
Muzyka: Magdalena Gorwa
Akademia Teatralna, Białystok

żeby się nie bać

Czy dorośli wiedzą wszystko?

O czym myślicie, żeby się nie bać?

Po czym poznamy, że jesteśmy już dorośli?

na podstawie bajki Mélanie Rutten „Mój Cień”

Dowiedz się więcej

Reżyseria: Dorota Bator
Muzyka: Magdalena Gorwa
Akademia Sztuk Teatralnych, Wrocław

Ignatek szuka przyjaciela

Historia Ignatka to opowieść o uważnym patrzeniu i o odkrywaniu piękna w tym, co dookoła. Uczy konfrontować marzenia z rzeczywistością i doceniać to, co nas spotyka.

Dowiedz się więcej

Reżyseria: Anna Pawelska
Muzyka: Magdalena Gorwa
Teatr „Tęcza” w Słupsku

Dobry troll

Nie chcielibyście go spotkać na swojej drodze. On was zapewne też nie. Bezczelny, chamski, nielubiany. Zawzięty troll, którego największą pasją jest wkurzanie ludzi. Kłamie, manipuluje, krzywdzi i sieje chaos. A wszystko to wyłącznie dla zabawy. Ale czy na pewno? Choć trolling okazuje się być pokupnym towarem na rynku, a główny bohater odnosi zawrotny sukces medialny i staje się przedsiębiorcą oraz celebrytą, to nie wszystko idzie po jego myśli. Na świecie jest mnóstwo ludzi, którzy nie rozumieją żartów, co z czasem może doprowadzić do tragedii.

Dowiedz się więcej

Reżyseria: Robert Traczyk
Muzyka: Magdalena Gorwa
Akademia Sztuk Teatralnych, Wrocław

2017

2017

Wyzwolenie reż. Robert Traczyk, Teatr im. Jana Kochanowskiego, Opole

 

Bal u Salomona reż. Ada Tabisz, Robert Traczyk, Marta Wiśniewska, Akademia Sztuk Teatralnych, Wrocław – Posłuchaj